W poniedziałek odbyło się symboliczne otwarcie wiaduktu w Koziej Wsi, w gminie Krasocin.

Wiadukty w Koziej Wsi i Motycznie otwarte dla kierowców. Ich budowa zakończyła się 9 miesięcy przed terminem

W poniedziałek, 5 października, na 9 miesięcy przed ostatecznym terminem, oddano do użytku dwa nowoczesne wiadukty nad Centralną Magistralą Kolejową w powiecie włoszczowskim. Mowa o bezkolizyjnych skrzyżowaniach, które wybudowano w Koziej Wsi i Motycznie.

Ich budowa kosztowała około 47 milionów złotych netto i została sfinansowana z budżetu państwa. Partycypował w niej również powiat włoszczowski, który wykupił grunty pod inwestycję za około 350 tysięcy złotych.

Budowa rozpoczęła się w styczniu. 5 października oba wiadukty oddano do użytku. W uroczystym otwarciu uczestniczyli między innymi dwaj parlamentarzyści – senator Jarosław Rusiecki z Ostrowca Świętokrzyskiego i poseł Bartłomiej Dorywalski, cały Zarząd Powiatu Włoszczowskiego, wójt Kluczewska oraz przedstawiciele zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych.

Nowo wybudowane obiekty inżynieryjne kolei poprawią poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym w gminach Krasocin i Włoszczowa. Umożliwią przede wszystkim bezkolizyjny ruch na skrzyżowaniu linii kolejowej Grodzisk Mazowiecki – Zawiercie z drogami powiatowymi.

Skończą się wreszcie długie korki samochodów stojących przy zamkniętych przejazdach kolejowych w Koziej Wsi i Motycznie. Na te inwestycje mieszkańcy naszego powiatu czekali od wielu lat.

Nowoczesne wiadukty drogowe składają się z dwóch pasów jezdni o szerokości 3 metrów każdy, ciągów pieszo-rowerowych o szerokości 3,5 metra oraz obustronnych, metrowych poboczy.

Wiadukt w Koziej Wsi ma 141 metrów długości (razem z nowym odcinkiem drogi powiatowej - ponad 550 metrów), natomiast w Motycznie - 149 metrów (z drogą dojazdową - 600 metrów).

Cały czas trwają jeszcze prace wykończeniowe obiektów. Do końca roku zostaną przebudowane skrzyżowania z drogami powiatowymi oraz rozebrane stare przejazdy kolejowo-drogowe. Wykonawcą inwestycji jest firma Nowak-Mosty z Dąbrowy Górniczej. 

Dzięki tej inwestycji, jak informuje spółka PKP PLK, prędkość pociągów poruszających się po Centralnej Magistrali Kolejowej zwiększy się do 250 kilometrów na godzinę. 

/RB/